A “LinkedIn marketing” gyakorlatilag annyit jelent, hogy a LinkedIn-t a vállalkozás népszerűsítésére, márkaismertség növelésére és lead generálásra használjuk. Ezzel szerintem sok újat nem mondtunk, hiszen ezek alapvető céljai a marketing aktivitások nagy részének. A LinkedIn egyedi funkcióinak köszönhetően azonban olyan tartalmi típusokat (pl. Carousel) és lead generáló eszközöket (Sales Navigator) tudunk kiaknázni, amelyek nem csak jobban illeszkednek a B2B praktikákhoz, hanem növelik a hatékonyságát is.
Összeszedtünk nektek pár területet, ahol a LinkedIn marketing (és természetesen Mi) segít nektek:
1. Célzott hirdetések (klasszik PPC):
A LinkedIn is lehetővé teszi a más csatornákon megszokott (Facebook, Instagram) hirdetések létrehozását. Ezeket demográfiai adatok, munkakörök, iparágak és egyéb jellemzők alapján tudjuk targetálni. A hirdetések jóval drágábbak, mint a B2C social media felületeken, de egy jól összerakott stratégiával nagyon hatékony lehet.
2. Lead generálás:
Az egyik, ha nem a legnagyobb fegyvertény, hogy a LinkedIn valójában egy nagy üzleti adatbázis. Ennek megfelelően jól megfogalmazott üzenetekkel és tartalommal tudunk leadeket generálni. De ha ez nem lenne elég, akkor még mindig ott a Sales Navigator!
3. Márkaismertség:
Folyamatos és transzparens tartalommal, posztokkal, videókkal és carouselekkel növelhetjük a márka láthatóságát és ismertségét. A LinkedIn szakmai mivolta biztosítja, hogy a márka B2B, üzletközpontú környezetben jelenjen meg.
4. Hálózatépítés és partnerségek:
A LinkedIn hatékony eszköz a szakemberekkel és potenciális partnerekkel való hálózatépítéshez. Egy erős kapcsolati háló új lehetőségeket nyithat meg együttműködésekre, partnerségekre és üzleti megállapodásokra.
5. Tartalommarketing:
Cikkek, blogbejegyzések, infografikák, carouselek segítik átadni az érzést, hogy profik vagyunk a területünkön. Továbbá a LinkedIn egyedi módon rendelkezik saját publikációs platformmal, amit mélyreható cikkek és elemzések megosztására használhatunk (ha esetleg valami csoda folytán ne lenne blogunk).
6. Analitika és betekintés:
A LinkedIn analitikai eszközöket is biztosít nekünk, amikkel a bejegyzések, hirdetések és az általános teljesítményt (pl. új követők) tudjuk nyomon követni.
7. Bizalom és hitelesség építése:
Ha figyelünk és odafigyelünk arra, hogy értékes tartalmat osszunk meg, akkor annak meg lesz az eredménye. Ezzel hitelesebb lesz a cég, ami elengedhetetlen a bizalom kiépítésekor.
8. Események népszerűsítése:
Egy másik nagyon fontos alkalmazása a LinkedIn üzleti mivoltának az események megosztása. Nem csak a saját szakmai eseményeinket, meetupokat, toborzó napokat tudjuk (és kell!) itt népszerűsíteni, hanem azt is, ha valaki a cégtől részt vesz egy ilyenen és prezentációt tart. Ez mindig remek elérést garantál nekünk.
+1. Toborzás:
Nem hiszem, hogy sok újat mondanék azzal, hogy a LinkedIn kezdetben egy álláskereső és toborzó platformként volt elkönyvelve. Szerencsére azóta már ennél sokkal több lett, de természetesen ez a funkciója is meghatározó maradt. Tegyétek fel ide is a nyitott pozíciókat, sokan már elsődlegesen a LinkedInen keresnek állást.
Összefoglalva a fentieket, a LinkedIn marketing sok eszközzel segít a vállalkozásoknak abban, hogy elérjék az üzleti célközönséget. Ha B2B területen értékesítetek, akkor nem hagyhatjátok ki a LinkedInt a marketing mixből, sőt, érdemes az egyik alappillérként építeni rá!