Nem győzöm hangsúlyozni, hogy milyen fontos a megfelelő és folyamatos tartalomkészítés a B2B marketingben. Erre az egyik legjobb platform a cég LinkedIn oldala (ugye van nektek is?!?!?), hiszen gyorsan emészthető formátumban tudjuk felkelteni a szakmai közönség figyelmét termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Ennek ellenére elmondani sem merem hányszor találkozom az alábbi kifogásokkal vagy ezek keverékével:
“Nincs időnk rá.”
“Nem tudjuk mit posztoljunk.”
“Facebookon szoktunk posztolni.“
És a kedvencem:
A LinkedIn az nem álláskereső platform?
Sajnos még mindig az a helyzet, hogy még akkor is, ha egy cég B2B területen értékesít, nem veszi figyelembe, hogy itt mások a játékszabályok és copy-paste ugyanazt használja, mintha villanykörtéket árulna fogyasztóknak. Facebook posztok, Instagram hirdetések, hatásvadász tartalom. Ebből így nem lesz biznisz.
Már bevált és ténylegesen konvertáló tartalom tippeket sorolok fel alább, hogy lássátok kifogyhatatlan a lehetőségek tárháza, ha tartalomról van szó B2B-ben.
Termékek és szolgáltatások:
Annyira egyértelmű, hogy szinte már fáj. Gyakorlatilag minden cégben gondolkodás nélkül átsiklanak rajta, mert nekik ez annyira evidens. Viszont nem magunknak kommunikálunk, hanem a közönségnek, akik viszont még nem biztos, hogy ismerik a termékünket. Mutassátok be kisebb, emészthető részekre bontva!
Kínálj megoldást:
Ha már szóba kerültek a termékek és szolgáltatások, akkor ebből egyenesen következik, hogy elmondjuk milyen problémára kínálnak ezek megoldást. Megint csak, ami nekünk evidens, az a vásárlóinknak nem feltétlenül. Sokan úgy fogják megérteni, hogy pontosan erre van szükségük, ha egy példán keresztül bemutatjuk hogyan fogjuk a problémáikat megoldani. Fontos, hogy bár nagy a csábítás, hogy minden apró technikai részletbe belemenjünk, de megint azt kell szem előtt tartani, hogy egyszerűen, könnyen érthetően fogalmazzuk ezt meg!
Események:
Még mindig a teljesen egyértelmű kategóriában vagyunk. A cégek életében elég sok esemény van évente, de sok esetben akár havonta is. Nem a kocsmában mulatozásra és a céges pizzázásra gondolok, hanem a szakmai értékkel bíró rendezvényekre. Részt vesztek kiállítóként egy rendezvényen, kitelepülésetek van ott vagy még jobb, ha valaki előadást tart a cégből. Mind remek és nagyon jól teljesítő tartalom a LinkedInen. Arról nem is beszélve, hogy ha saját rendezvényt szerveztek, akkor itt illik azt beharangozni, hiszen szakmai közeget tudtok elérni a promócióval.
Nyitott pozíciók:
A LinkedIn gyökerei az álláskeresésre vezethetőek vissza és bár mostanra sokkal komplexebb platform lett, még mindig az egyik fő fókusza összekötni a munkaadókat a munkakeresőkkel. Ha van nyitott pozíciótok, akkor azt egyértelmű, hogy fel kell tenni LinkedIn-re, meg is jelenik majd a céges profil megfelelő fülén és az adatbázisban is. Ennél egy lépéssel illik tovább is menni és havi vagy ha nagy cég sok alkalmazottal, akkor akár kéthetente kitenni egy posztot, hogy ezek a nyitott pozíciók vannak.
Sajtóközlemények:
Ha szoktatok kiadni sajtóközleményeket vagy partnerként megjelentek valaki más sajtóközleményében, összeállításban, akkor kötelező ezt kirakni! Rengeteg alkalommal találkozom a szituációval, hogy külön el kell magyaráznom, hogy ez miért fontos és mennyire öngól nem kihasználni az ilyen lehetőségeket. Megjelent rólatok egy cikk a sajtóban, egy megbízható sajtóorgánum beszél rólatok, ennél jobb módja nincs a hitelesség építésének.
Bőven vannak még tartalmi ötletek, amik nem csak a minimumot jelentik, hanem mutatják azt is, hogy jelen vagytok a szakmai életben és a szakértelmetek meghatározó az adott iparban. Ezek viszont több energiabefektetést igényelnek és ez ahhoz vezethet, hogy a cégek beskatulyázzák a tartalomkészítést időigényesnek és költségesnek, miközben csak az alapoknál kell kezdeni és nem rögtön a mélyvízbe ugrani.
Amint a fenti példákból látjátok a LinkedIn tartalom készítése egyáltalán nem olyan bonyolult, mint azt sokan gondolják és akkor is lehet heti 1 posztot készíteni előre több hónapra betervezve, ha valójában semmi nem történik éppen a cégben. Ha szeretnétek többet megtudni, hogy ez a gyakorlatban hogyan működik és egy stratégiát is összerakni, akkor keressetek minket, hogy gyorsan és hatékonyan megtervezzük ezt közösen!